niedziela, 3 stycznia 2016

27. Drożdżowy chleb lub ciasto batatowo-dyniowe


 Jak ten czas szybko leci. Przed chwilą był sylwester a tu juz 3 stycznia. Jeszcze chyba nie odespałam.. :)

Składniki :

-2 szklanka mąki owsianej + 1 łyżka do zaczynu
-1 szklanka mąki ryżowej
-3 łyżki mąki kukurydzianej
-1 batan
- odrobina soli
- tyle samo dyni piżmowej (moze byc tez hokkaido)
- 15g świeżych drożdży lub paczka suszonych
- łyżka tahini  *
- łyżka oleju kokosowego nierafinowanego * + trochę do wysmarowania warzyw
-pół szklanki mleka kokosowego lub innego roślinego

*mozna dać inny tłuszcz

DODATKOWE SKLADNIKI NA CIASTO
-słód (ok 1/3 szklanki cukru /ksylitolu lub innego ulubionego słodzika)
-ulubione bakalie (rodzynki zalane wrzątkiem/orzechy itd)
-pół łyżeczki cynamonu/ domowej przyprawy do piernika
-esencja waniliowa/cukier z prawdziwą wanilią/ziarenka wanilii

DODATKOWE SKŁADNIKI NA CHLEB:
- ulubione przyprawy np tymianek/oregano/ziola prowansalskie/czarnuszka itd
- jeszcze troche soli (zeby wyszla ok łyżeczka)
- prażone ziarna słonecznika (chwilę prażę na suchej patelni)

WYKONANIE:
1. Owijam folią aluminiową wrzywa delikatnie wysmarowane olejem kokosowym i piekę aż będą miekkie.
2. Blenderuję razem ze skórką (można bez bo łatwo schodzi, ale to samo zdrowie a nie czuć bo zmieleniu :P) i odstawiam do wystygnięcia.
3. Wykonuję zaczyn : drożdże zalewam ciepłym mlekiem, dodaję łyżkę mąki odstawiam w cieple miejsce i przykrywam sciereczka - jesli mamy suszone pomijamy ten krok :)
4. Do mąki dodaję wszystkie składniki oraz zaczyn wyrabiam ciasto i odstawiam w cieple miejsce na ok 1-1,5 h
5. Po tym czasie ponownie wyrabiam przekladam do foremki silikonowej (w ksztalcie keksowki) i odstawiam znowu na 15 minut
6. Wkładam do nagrzanego piekarnika 170-180 *C na ok 40 minut :)


** chlebek zjadłam z pyszną pastą z  resztki batatów, daktyli i kakao <3 na ciasto można zrobić polewę z kilku daktyli, kakao i mleka kokosowego



Niskokaloryczny styczeń 2016

9 komentarzy:

  1. Receptura wydaje się być świetna, a wszystkie te składniki idealnie się ze sobą komponują. Uwielbiam wypieki z dodatkiem dyni, która wg. mnie świetnie współgra z tahini i olejem kokosowym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No niestety czas leci :< Ja nie chcę wracać do szkoły!
    Co do ciasta...oddawaj mi tu całą blachę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha te bataty na zdjęciu wyglądają jak kiełabasa! Głodnemu chleb na myśli xDD Ale chlebkiem czy ciastem nie pogardzę! Natalia! Weś mi coś zostaw xDD

      Usuń
  3. Dajcie mi to, dajcie! Dałabym na to jakieś powidła i umarłabym ze szczęścia. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ej no, został Ci kawałek? Nie chciałabyś do Trójmiasta przysłać? ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak dziewczyny wyżej - nie wysyłasz może tego ciasta w Polskę? :DDD

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też chcę, ja też! Musi smakować wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo, jakby tak jeszcze masłem orzechowym posmarować to byłoby cudownie!! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym z masłem orzechowym i mlekiem. *-*
    Ej, co nie dajesz znać o sobie? :<

    OdpowiedzUsuń